Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilke 8" subber har TRØKK?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvilke 8" subber har TRØKK?

    hei, er på jakt etter noen 8" elementer som har litt trøkk i seg. subbene skal stå i en opel ascona b 2dørs som har den dumme løsninga med bensin tanken rett bak bakseta planen er og lage noen små kasser som passer inn der sidepanela ved baksete er. tror en får til noen liter der.

  • #2
    Disse trykker greit http://www.judysbilstereo.no/subwoof...-rms-2-x-2-ohm
    Har DD sine og men hvor mange liter klarer du tyne ut av siden der?
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

    Comment


    • #3
      hvem selger disse b2 subbene da? lyrer litt på RF sine p2 8" subbene også men er ikke sikker på om de er best. forsterkeren jeg skal bruke er en us amp 4000xt, har brukt den på 2x earthquake 12" subber så har vel strøm nok eller?

      Comment


      • #4
        Du kan sende meg en pm, så skal vi klare å finne noen es8 til deg. Har mange fornøyde kunder som har disse. Ligger en lenke her på forumet med en kar som virkelig gir dem juling. Skal se om jeg ikke kan sende den til deg
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #5
          DD og B2 stiller i en helt annen klasse en RF, så RF burde du styre unna hvis du vil ha noe BRA

          Comment


          • #6
            Jeg kan hvertfall anbefal DD 1508! Virkelig noen små moroelementer
            Jonas Tautra
            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

            Comment


            • #7
              Anbefaler Ground Zero subben,den trykker helt syktHar brukt den us amps forsterkeren selv på en slik ground zero i en 50 liters porta kasse og spilte 138db 41hz som er ganske sykt til og være 1 stk 8.Men vet ikke hvordan den er i mindre kasser.
              Lasse Bass Tala
              Proud to be LOUD!!!

              Comment


              • #8
                Jeg var rundt 146dB med to DD 8" i 68l kasse i en stasjonsvogn.
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  ok, blir og støpe noen kasser for og få mest mulig volum til elementene men er jo begrenset for det.

                  Comment


                  • #10
                    Eg kan anbefale Sundown SA-8. Den er det god futt i!
                    4x18" LIB i Connect. (har hatt 6x18"i mondeo, 4x15 B2 i fiesta, osv)

                    Vil man så får man til det meste!

                    Comment


                    • #11
                      Har kun prøvd 3 forskjellige 8" og kan anbefale følgende :

                      JL Audio 8W7-3 - Vannvittig bra trøkk og nydelig lyd. Dette er SQ, SQL og SPL i et element

                      Kicker Solo-Baric L7 - Greie, men heller ikke noe mere enn det. Skuffende i forhold til JL Audioene, men litt artige til riktig musikk. Dette er og blir et SPL element.

                      Alpine SWR-843D - Disse har jeg akkurat fått kjøpt inn og må si meg godt fornøyd. Ikke like gode som JL'ene lydmessig, men trøkker nesten like godt i bunnen og slår endel hardere en JL'ene. Dette er vel et SQL element.

                      PS!!! Dette er hva mine ører syntes, ikke sikkert vi er like på det området
                      Mvh
                      Ole Heen

                      Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

                      Comment


                      • #12
                        +1 på SA-8

                        Den klarte over 150DB i en kasse.

                        Det er rimelig vilt for en 8".

                        http://www.youtube.com/watch?v=G8mGn6RL4bQ
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #13
                          Blir litt feil og si 150+ db pluss da med outlaw måling.. men imponerendes for en 8" uansett.
                          Tor Martin Ølberg
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            Bruker selv 2 stk B2 ES8" MK2 å må si at de spiller veldig bra selv med lite effekt. Veldig bra dypbass og god punch i disse så de kan virkelig anbefales.
                            Mvh Thor Helge N. Rønning
                            Alfa Romeo 156 1.8 TS
                            Citroen Xantia Racerbil
                            Alpine Ground Zero Focal

                            Comment


                            • #15
                              W7 er bra greier, men etter å ha puttet mine 10" i lukket kasse, må jeg si de virkelig låt mye bedre i portet kasse. Og de trenger en goood del større kasse enn forslaget fra JL for å låte bra. Tipper 8" har samme "problem", men har ikke testet dem selv, så kan ikke si noe sikkert der. I tillegg er de uforholdsmessig dyre.

                              L7 har ufortjent dårlig rykte. Har ikke testet 8" der heller, men har en 15" som spiller flott som bare det. Hadde den i rundt 100 liter lukket kasse, og det låt faktisk veldig fint! Kicker anbefaler ganske store kasser til dem, og når man følger det (og kanskje legger på litt til), er det ikke noe galt med hvordan det låter...

                              Type R har jeg ikke hørt på mange år, men husker det låt bra (12").

                              Tang Band-subwooferen jeg nylig kjøpte (W8-1853) er bra, og koster i overkant av 1000,- pr stk fra USA. Men nå er det ikke sånn at den er laget for å TRØKKE, den har ikke voldsom slaglengde og effekttålighet osv, men til gjengjeld låter den dritbra i 5 liter lukket kasse - slik den står i bilen min, er den (med øret) veldig linjær fra 200hz ned til hvertfall 50hz, uten noe equalizing!

                              I den lille kassa er det ganske imponerende. Bedre frekvensgang enn de to 10" W7'ene jeg har i lukket kasse baki... Og 5 liter får man jo klemt inn nær sagt overalt. Når prisen er 1/5 og kassevolumet 1/10 ift 10" W7, og det låter bra i tillegg, blir jeg veldig fornøyd. Har 1 stk foran, og kunne fint klart meg med bassen den leverer alene.

                              Etter bilene jeg har nå, tror jeg ikke jeg kommer til å fylle et bagasjerom med stor, tung og strømkrevende stereo igjen. Hvorfor gidde, når man kan få greit med bass ved å ofre litt beinplass for passasjeren. Dama er tross alt bare 156cm.

                              Edit: Glemte å skrive at dersom TS har stor nok plass tilgjengelig, og skal ha TRØKK, er det helt sikkert lurt å gå for DD eller B2. Selv om jeg kanskje syns vitsen med å velge 8" faller litt bort om man må ha 30 liter kasse pr stk.
                              Last edited by Miniboom; 13-04-2011, 23:46.

                              Comment

                              Working...
                              X